Så får man muskulösa ben och en formad rumpa + kosttips, mm.

| Postat i: Svar på kommentar, Träning
1
Fråga: Hej du gymgalning! Ska fixa gymkort på måndag och tänkte kika med dig vad jag ska köra för att få mer ben/rumpa och en mindre vältränad midja?:3 samt kost på det vore fint!:D
 
Svar: Haha tja! ;) Vad roligt att du ska börja träna!
 
För att få mer muskulösa ben och en mer formad rumpa så gäller det att träna just de musklegrupperna, riktigt TUNGT ska det vara!
 
Knäböj är utan tvekan den bästa benövningen! Du kan variera avståndet mellan fötterna för att fokusera på särskilda delar. Att stå med bredd mellan fötterna fokuserar mer på låren (se utförande HÄR) medan ett kortare avstånd mellan fötterna fokuserar mer på rumpa (se utförande HÄR).

En annan favorit är benpress. Du kan variera övningen för att fokusera på särskilda delar. Har man fötterna högt upp involveras rumpan mer. Håller man dessutom fötterna brett isär så tar det mer på rumpan. Smal bredd mellan fötterna fokuserar mer på lår.
Tänk på att trycka ifrån med hälarna, det tar så mycket bättre jämfört om man trycker ifrån med hela foten.
 
Höftlyft med skivstång på höften är också en riktig goding när man vill fokusera på rumpan. HÄR ser du hur man utför övningen.
 
Sen har du utfall, leg curl, bendrag i kabel, benspark and so on...
 
Jag brukar ligga på omkring 12-15 rep när jag tränar ben.
 
För att få en mer slimmad midja så är receptet bra kost! Du kan träna magen sju dagar i veckan men om man äter kasst så blir det inte mycket till slimmad midja. Träna gärna kondition för att förbränna fettet fortare.
 
Att träna ryggen så den blir köttig är också ett bra tips! Då skapar man en V-form som automatiskt ger intrycket av en smalare midja.
 
Jag skulle avråda dig från att träna sneda lyft med viktskiva för ofta, eftersom det fokuserar väldigt mycket på sidomagmusklerna och blir de störra och mer framträdande så kan det göra att man ser mer bred ut i midjan. 
 
Och sen var det kosten. Vad som passar en kan variera väldigt mycket på vem man är, vad man tycker om att äta osv. Makrill är ju exempelvis nyttigt med sina hälsosamma fetter, men gillar man inte makrill så är det inte en chans i världen att man trycker en sån varje dag.
 
.För mig fungerar det väldigt bra att äta ungefär var tredje timma. Jag undviker gluten då jag mår bättre utan och jag känner mig inte alls lika svullen i magen när jag inte äter det.
 
Så här kan en vanlig dag se ut i mitt kostschema:
 
Frukost: Gröt med kokosolja, jordnötssmör, kvarg, hallon och blåbär.
 
Lunch: Glutenfri spagetti med köttfärssås.
 
Middag: Fläskytterfilégryta med ris.
 
Kvällsmål: Fil med glutenfri musli och banan.
 
Utöver det så kan en och annan proteindrink och frukt slinka ner.
 
Tänk på att det här är något som passar mig, du kanske behöver mer eller mindre av något. Egentligen skulle det vara bra att lägga till lite mellanmål mellan målen, men jag personligen klarar mig bra på detta.
 
Vill man fokusera extra mycket på att gå ner i fettprocent så kan det vara en god idé att köpa en fettsnål köttfärs.
 
 
Hoppas att du blev lite klokare av detta svar. Annars är det bara att höra av dig! Kram!
 
 

 
 

Hittills till Så får man muskulösa ben och en formad rumpa + kosttips, mm.


FridaCarolin

Älskar verkligen BB-tightsen, såå fina!

Sitter hemma och är förkyld redan tränings sugen och så tittar jag in på din blogg vilket bara gör att man blir inspirerad och vill till gymmet ännu mera.
Har du något bra tipps på vad man kan göra för att ta bort förkylningen?

Svar: Tack så mycket, de är favoriter hos mig :)
Vad typiskt, när man inte kan träna så är man som mest träningssugen! Haha! Åh, tack så jättemycket, det värmer verkligen! :) När jag känner att jag börjar bli förkyld så brukar jag pressa två citroner i ett glas som jag dricker rent. Gör det varje morgon i åtminstone tre dagar i följd :) Sen så är det bra att få luft också! Vädra gärna hemma. Och ligg inte bara hemma i soffan under en filt. Promenader, bra med sömn, bra kost och vätska är kanon :)
Sandra


URL: http://fridacarolin.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: