Stan med Sofie

| Postat i: Allmänt
1
Hej! Idag har jag umgåtts med Sofie på stan. Vi började med en lunch på 7 kryddor, fortsatte med en kaffe på Wayne's och avslutade med att strosa runt i lite affärer. Jag köpte ögonfransfärg. Jag har väldigt långa men ljusa fransar så tänkte att du kunde bli najs att färga dom. Det återstår att se hur det blir!
 
Det blir ingen träning idag, vill vila kroppen eftersom jag fortfarande har ont i nacken. Hyfsat less på det där nu.
 
 
 
 

Så får man muskulösa ben och en formad rumpa + kosttips, mm.

| Postat i: Svar på kommentar, Träning
1
Fråga: Hej du gymgalning! Ska fixa gymkort på måndag och tänkte kika med dig vad jag ska köra för att få mer ben/rumpa och en mindre vältränad midja?:3 samt kost på det vore fint!:D
 
Svar: Haha tja! ;) Vad roligt att du ska börja träna!
 
För att få mer muskulösa ben och en mer formad rumpa så gäller det att träna just de musklegrupperna, riktigt TUNGT ska det vara!
 
Knäböj är utan tvekan den bästa benövningen! Du kan variera avståndet mellan fötterna för att fokusera på särskilda delar. Att stå med bredd mellan fötterna fokuserar mer på låren (se utförande HÄR) medan ett kortare avstånd mellan fötterna fokuserar mer på rumpa (se utförande HÄR).

En annan favorit är benpress. Du kan variera övningen för att fokusera på särskilda delar. Har man fötterna högt upp involveras rumpan mer. Håller man dessutom fötterna brett isär så tar det mer på rumpan. Smal bredd mellan fötterna fokuserar mer på lår.
Tänk på att trycka ifrån med hälarna, det tar så mycket bättre jämfört om man trycker ifrån med hela foten.
 
Höftlyft med skivstång på höften är också en riktig goding när man vill fokusera på rumpan. HÄR ser du hur man utför övningen.
 
Sen har du utfall, leg curl, bendrag i kabel, benspark and so on...
 
Jag brukar ligga på omkring 12-15 rep när jag tränar ben.
 
För att få en mer slimmad midja så är receptet bra kost! Du kan träna magen sju dagar i veckan men om man äter kasst så blir det inte mycket till slimmad midja. Träna gärna kondition för att förbränna fettet fortare.
 
Att träna ryggen så den blir köttig är också ett bra tips! Då skapar man en V-form som automatiskt ger intrycket av en smalare midja.
 
Jag skulle avråda dig från att träna sneda lyft med viktskiva för ofta, eftersom det fokuserar väldigt mycket på sidomagmusklerna och blir de störra och mer framträdande så kan det göra att man ser mer bred ut i midjan. 
 
Och sen var det kosten. Vad som passar en kan variera väldigt mycket på vem man är, vad man tycker om att äta osv. Makrill är ju exempelvis nyttigt med sina hälsosamma fetter, men gillar man inte makrill så är det inte en chans i världen att man trycker en sån varje dag.
 
.För mig fungerar det väldigt bra att äta ungefär var tredje timma. Jag undviker gluten då jag mår bättre utan och jag känner mig inte alls lika svullen i magen när jag inte äter det.
 
Så här kan en vanlig dag se ut i mitt kostschema:
 
Frukost: Gröt med kokosolja, jordnötssmör, kvarg, hallon och blåbär.
 
Lunch: Glutenfri spagetti med köttfärssås.
 
Middag: Fläskytterfilégryta med ris.
 
Kvällsmål: Fil med glutenfri musli och banan.
 
Utöver det så kan en och annan proteindrink och frukt slinka ner.
 
Tänk på att det här är något som passar mig, du kanske behöver mer eller mindre av något. Egentligen skulle det vara bra att lägga till lite mellanmål mellan målen, men jag personligen klarar mig bra på detta.
 
Vill man fokusera extra mycket på att gå ner i fettprocent så kan det vara en god idé att köpa en fettsnål köttfärs.
 
 
Hoppas att du blev lite klokare av detta svar. Annars är det bara att höra av dig! Kram!
 
 

 
 


Klumpigt på löpbandet

| Postat i: Träning
0
Tja! Det är nästan intressant att se hur kroppen förändras av att inte ha tränat kardio på länge. I början kände jag mig smidig men från mitten av passet och till slutet kände jag mig alldeles klumpig på löpbandet. Kroppen hade verkligen tagit ut sig och jag var rätt energilös i benen. Men det är ju huvudsaken. Nästa pass kommer förmodligen kännas bättre, och passet efter det kommer kännas ännu bättre. Visst får det en att vilja fortsätta köra?!
 
Nu har jag precis käkat en sen lunch sedan ska jag och baby ta en promenad i det fina vädret. Det är verkligen vårväder nu! 
 
Glöm inte att hålla utkik lite senare då jag lägger upp ett inlägg om hur man får muskulösare ben och en mer välformad rumpa. Dessutom skriver jag om hur man får en mer slimmad midja och lite kosttips!

 
 
 
 

Dags att låta hjärtat pumpa

| Postat i: Träning
0
Hej! Har haft en helt underbar helg, så jag har inte prioriterat bloggen. Jag kan berätta om det mer sen!
 
Tyvärr så har nackproblemet kommit tillbaka, men det beror antagligen på att jag låg konstigt när jag sov härom natten och sen har det hållt i sig. Därför tänkte jag "bara" köra kardio idag... Haha, kardio. Ojoj, man kan ju hopppas att man överlever, har ju inte kört kardio på.. länge!
 
Håll utkik senare idag, för då lägger jag upp ett inlägg om hur man tränar sig till muskulösare ben och rumpa! Samt kosttips. Bra va?!
 
 

Inte samma glöd

| Postat i: Träning
0
Hej! Efter en helg med mycket tårta och godsaker så var jag tillbaka på gymmet igår. Körde igenom ryggen och axlarna. Det var ett helt okej pass, men när man festat och ätit godsaker så har man inte samma glöd första träningspasset. Men det är något man får räkna med. Någon gång får det ju vara värt det!
 
Nu ska jag äta upp min lunch innan jag ska möta Sofie på en fika i stan! 
 
 
 
 

Födelsedagshelgen i bilder

| Postat i: Musik och nöje
2
Hej! Har haft en jättebra bra födelsedagshelg! Och varför jag säger helg är väl helt enkelt för att jag har blivit firad hela helgen, hehe! Fredagen började med tapas och drinkar med syrran och mamma. Det var så jäkla gott! Lördagen spenderades först hos mamma då vi hade gäster och jag fick paket. Sedan mot kvällen så drog jag och några vänner ut. En riktigt bra helg med underbara människor.

På tal om underbara människor, idag kommer äntligen min älskling hem. Hua vad man saknar varandra när den ena parten är borta. Hoppas ni har haft en bra helg. Imorgon blir det till att gå tillbaka till rutinerna med träning, bra kost och så vidare.