Tips för att träna greppstyrkan!

| Postat i: Träning
1
 

Torsdag 27/6 klockan 19:40


Oh yes, rygg och axlar! Ska jag aldrig tröttna på det? NÄ. Idag körde jag marklyft, har inte gjort det på länge pga av dålig tajming då jag oftast har träningsvärk i baken. Idag markade jag bara 80 kg. Eller iof är det inte så bara eftersom jag som mest har markat 92,5 kg. I ärlighetens namn så var det till stor del greppstyrkan som tyngde (tyngde, kul!!) jag har inte tränat grepppstyrkan på länge heller (hallå hur går det med rutinerna?!) och det märks löjligt mycket! 

Och jag måste ju tipsa er om en sån jäkla bra sak!! Är ni också svaga i händerna, så testa en sån simpel och old school sak som HAND GRIPS. Dom har verkligen hjälpt mig (ignorera att jag just nu låter som en nytroende som precis funnit Gud..) Men det är så värt att testa!
Bland annat HÄR kan ni hitta hand grips.

En annan sak som kan träna upp geppstyrkan är att ställa sig i ex smithen och bara stå och hålla i stången. Vila sedan och upprepa. 

Hand grips:
 
Hittills till Tips för att träna greppstyrkan!


Julia

Tack för bra blogg, jätte intressant att läsa om olika träningstips :) finns det nått bra tips till när man precis har börjat gymmat? Känner sig lite bortkommen när man inte ska veta vad man ska träna, hur och varför. Man går lite förstrött och lyfter nån vikt, men skulle vilja ha fokus och ett "schema" att följa. Typ idag kör jag överkropp och gör si och så många reps med så mycket vikter. Men hur vet man vart man börjar? Finns det att läsa nånstans hur man gymmar? Om du förstår hur jag menar! x) ha det bra!

Svar: Hej tjejen!Tack så jättemycket för din kommentar, den värmde! :)
Ursäkta det sena svaret men nu har jag i alla fall svarat på dina frågor i ett inlägg, länk till inlägget: http://nannasnowblack.blogg.se/2013/july/tips-nar-man-ar-ny-pa-gymmet.html
Sandra




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: