Svar: Mitt mål med träning? Måste man träna axlar? m.m.

| Postat i: Svar på kommentar, Träning
1

Svar på kommentar:

Erika J:
Hej. Jag har inte följt din blogg så länge, men undrar vad du har för mål med din träning? Man blir väl aldrig nöjd utan strävar alltid framåt men du är inte rädd att det ska bli 'för mycket'? Det är väl typiskt kvinnor att tänka så. 
Tycker du att man ska träna axlarna även om man som jag redan har väldigt breda axlar i grunden?


Hej! Kul att du har hittat hit!

Just för tillfället har jag inte något konkret mål mer än att bygga muskler och bli av med lite fett. Jag funderar på att lite längre fram i framtiden tävla i bikini fitness.

Jag håller med dig att man aldrig blir ”nöjd” när man tränar. Det är ju också det som är så fantastiskt med träning – man håller på med ett ständigt projekt som aldrig tar slut.
Med ”för mycket” menar du att bli för stor då? Det är jag inte rädd för. Det krävs otroligt mycket träning och anpassad kost för att exempelvis bli bodybuilding-stor.

Jag tycker absolut att du ska träna axlar. Dels för att det är viktigt att vara stark i alla muskelgrupper. När du tränar andra muskelgrupper än just axlar så behöver du ju fortfarande styrkan från axlarna. Exempelvis när du kör bänkpress så är det ju en stor fördel om du har starka axlar.
Men sedan så tycker jag att du ska träna axlar också för estetiken. Det är ju skillnad på ett muskulöst axelparti och ett ”brett axelparti”. Särskilt om du deffar så syns det skillnad om du har axelmuskler eller inte. 
 
 
Hittills till Svar: Mitt mål med träning? Måste man träna axlar? m.m.


Erika J.

Tack för svar.
Jag tycker mig se att alla som styrketränar eftersträvar en väldigt låg fettprocent. Jag tycker själv att det är snyggare när man fortfarande har 'kvinnliga former' men samtidigt ser muskulös ut. Men det är ju upp till var vad man gillar.

Okej får fortsätta köra axlar då. :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: