Svar på kommentar: hur ser mitt kostschema ut?

| Postat i: Svar på kommentar
3
Anonym skrev: "Hur ser ditt kostschema ut?" till inlägget "Nystart med kost och träning - så här ser det ut!"

Svar: Hur jag äter beror mycket på hur dagen ser ut fördelat med träning osv. Dessutom gör jag nu en omstart med deffen och jag har inte riktigt bestämt hur fördelningen ska se ut, jag provar mig fortfarande fram. Men jag ger här ett exempel på hur en ungefärlig dag ser ut då jag tar en löptur på fastande mage på morgonen och senare kör ett styrkepass senare under dagen:

Frukost
Ingen frukost eftersom jag löper på fastande mage. Laddar endast upp med lite vatten.

Lunch/efter löpning
Ca 200 g Kyckling/fläskfilé eller 100 g lax.*
Något tillbehör i form av grönsaker samt kvarg och keso.

Före-träningsmål
Ca 170 potatis
2-3 ägg
2 gafflar keso

Efter träningsmål
Ca 200 g Kyckling/fläskfilé eller 100 g lax
Ca 170 g potatis

Kvällsmål
Blir jag hungrig så laddar jag med ett par ägg. (Bör göra det vare sig jag är hungrig eller inte då jag annars hamnar på ett för lågt underskott).

Övrigt
Ibland lägger jag även till en proteinbar. Märket jag käkar heter "Goodlife".


*Anledningen till att jag äter hälften så mycket lax som kyckling/fläskfilé är för att i kyckling är det bara 115 resp. 107 kcal/100 g och i lax är det 180 kcal/100 g.


Hoppas detta besvarade din fråga bra! Det är bara att fråga om det är något mer du undrar :)

Hittills till Svar på kommentar: hur ser mitt kostschema ut?


Johanna Karlsson

Sv: Nu har jag lagt upp bilder på två av armbanden jag har gjort (på bloggen). Det är de jag använder själv. Och ja jag gillar turkost, haha! Mest har jag tillverkat dem på beställning och då har det gått så fort i svängarna att jag inte hunnit tagit kort på dem. :)


URL: http://nattpoesi.blogg.se/
Erica

Tack för inspiration!

Nannasnowblack - om min deff, träning & mode!

Sv, Erica: Vad bra! Det var så lite så :)


URL: http://nannasnowblack.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: