Sist man satt på en hästrygg...

| Postat i:
3
♥ Onsdag 16/11 klockan 19:34 ♥

Tja!

... var nog hur länge som helst!!!
Kom att tänka tillbaka på tiden då man var en hästtjej. Vad mysigt det var att rida ut i skogen en kylig vinterdag, eller rida på en äng en fin sommardag...
Hittade så fina bilder på mig och min dåvarande sköthäst Ymir. Jag slutade att vara skötare på honom när han såldes (för hundra år sedan känns det som) och nu vet jag inte alls var han är. Skulle någon känna igen honom så vore det kul om ni skickade en kommentar och skrev vart han är, vore kul och veta liksom.
Det skulle fasen va roligt att rida igen, det var så länge sedan!

Titta vilka härliga gamla bilder jag hittade!


Jag och Ymir, 2008.


Jag och Ymir, 2008.


Hejdå!

4 styrketräningsveckor senare...

| Postat i: Träning
0
♥ Måndag 14/11 klockan 20:49 ♥

Hej!

... Så kan jag säga att det absolut går framåt, det känns verkligen jättkul. Som jag har nämnt tidigare så kör jag samma träningsprogram i fyra veckor, därefter gör jag ett annat träningsprogram. Detta för en mer varierande och rolig träning!
Tänkte visa hur mitt program har förändrats under dessa fyra veckor (siffrorna som är understrykna är mina senaste siffror):


Biceps & rygg
Bicepscurls med stång i kabel: 17,5 kg - 20 kg - 22,5 kg - 30 kg
Bicepscurls mot nacken (sittandes på bänk): 25 kg - 30 kg - 30 kg - 35 kg
Höga bicepscurls i kabel: 10 kg - 12, 5 kg - 15 kg - 17,5 kg
Skivstångscurls, omvänt grepp: 7,5 kg - 7,5 kg - 10 kg - 12,5 kg
Curls på lutande bänk: 3 kg - 4 kg - 5 kg - 6 kg

Rygg
Enarms hantelrodd: 6 kg - 8 kg - 10 kg - 12,5 kg
Latsdrag med krysstag:  30 kg - 35 kg - 40 kg - 40 kg
Raka latsdrag i kabel: - 30 kg - 35 kg - 40 kg

Bröst, triceps och axlar
Kabel-flyes med hantlar: 4 kg - 6 kg - 7 kg - 8 kg
Stångpress: 10 kg - 12,5 kg - 15 kg - 15 kg
Pulldowns med rep: 22,5 kg - 25 kg - 30 kg - 35 kg
Hantelpullover tvärs över bänk: 8 kg - 10 kg - 12,5 kg - 12,5 kg
Bänkdips: (4x8)
Triceps över huvudet med rep i kabel: 20 kg - 22,5 kg - 25 kg - 30 kg
Hantellyft åt sidan: 5 kg - 6 kg - 7 kg - 8 kg
Pinocchio: 3 kg - 4 kg - 5 kg - 5 kg
Utåtrotation: 5 kg - 7,5 kg - 7,5 kg


(Jag skriver inte ut ben och mage då jag mest har gått på pass inför dessa muskelgrupper).


NannaSnowblack, i somras.


Nu verkar det tyvärr som att jag håller på att bli förkyld!!! Så det blir till att knapra Esberitox och dricka vatten för mig! Vore ju förjäkligt att gå och bli förkyld nu när man börjat komma i träningsform..!

Snart ska jag ta och se på Det Okända,
Hejdå!

















Plugg och fika på café Charm

| Postat i: Allmänt
0
♥ Måndag 7/11 klockan 22:24 ♥

Hej!

Är inne på min fjärde träningsvecka och jag måste säga att det går jäkligt bra! Har kunnat lägga på vikter och det känns så motiverande.
Efter den här veckan ska jag dessutom byta träningsprogram. Jag kör samma övningar i fyra veckor - sedan kör jag nya övningar nästkommande fyra veckor, osv. Blir roligare och effektivare med varierad träning!
Vet inte exakt vilka dagar jag ska träna den här veckan, men på söndag står det spikat för träning, det är skönt att träna då det inte är mycket folk.

Idag hade vi som uppgift i skolan att observera något eller någon, och sedan skriva om det. Jag vet att det låter flummigt men det var riktigt trevligt! Jag och Sanna bestämde oss för att gå till café Charm och observera människor där. Till det drack vi kaffe och snackade och hade trevligt. Vi fick dessutom syn på en räktant!
Caféer verkar vara ena jäkla bra ställen att plugga på, det är så lungt och fridfullt. Ser fram emot kalla vinterdagar då man kan slinka in på caféer och dricka en varm kopp kaffe latte medan det snöar ute!

I morgon
är det dags för att skriva reportage, det blir roligt! ÄNTLIGEN får vi tycka och beskriva miljöer (till skillnad från nyhetsartiklar som är så strikta).



Sanna och jag bytte ansikten idag!


Hejdå!